Een nieuw plan - Reisverslag uit Sint-Oedenrode, Nederland van jan-en-wilhelmien-in-argentinie - WaarBenJij.nu Een nieuw plan - Reisverslag uit Sint-Oedenrode, Nederland van jan-en-wilhelmien-in-argentinie - WaarBenJij.nu

Een nieuw plan

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg

19 Februari 2014 | Nederland, Sint-Oedenrode

Beste allemaal

“Wij dromen van nieuwe bestemmingen, nieuwe dingen om te zien, nieuwe plannen. Follow your dreams. Wij hopen dus op een wordt-vervolgd,
Jan-en-Wilhelmien-in-...........

De groeten van ons.
Kia ora”

Zo sloten we vorig jaar af.

Ik lag op de bank en zat te turen op Google maps naar...............Argentinie. Op diezelfde dag Lonely Planet besteld en vanaf die bank vond ik Jan Lettinga, http://www.heart-of-argentina-travel.com
Het plan was er.
Het boek was er.
Het contact met Argentinie was er.

Nou en…zul je denken. Het bijzondere was dat dit kort na onze thuiskomst uit Nieuw Zeeland was, welgeteld één dag!! Belachelijk.
Maar als je een fijne droom hebt en wakker wordt, wil je toch ook verder dromen….!?!

Toch duurde het tot september voordat we onze reis boekten, na wat skypen met Jan Lettinga en natuurlijk moest ik weten tot hoe lang mijn verblijf bij VION zou duren. In september was alles zover.

Een jaar verder, hard gewerkt bij VION en wat hebben we veel teruggedacht aan die ongelooflijk mooie droomreis. Hoe geweldig die 6,5 week Nieuw Zeeland waren hebben we nooit onder stoelen of banken gestoken. Het campertje, het knusse bedje, potje koken, wijntje, met een toiletrolletje onder de arm door de nacht struinen, heel veel gezien en gedaan in een superlatievenland en vooral dat enorme gevoel van vrijheid, 6 weken lang.

Kan dat beter? Moet dat beter?
Misschien niet.

……Maar, we gaan het toch een kans geven, 7,5 week deze keer. Dat knusse bedje worden nu heel veel kamers in hotelletjes, guesthouses en wie weet wat, 50 in aantal.
Het potje koken worden nu lappen Aberdeen Angus of Hereford koeien.
Een fles uit de San Juan Valley, het wijntje blijft wel denk ik.
Fijn met zijn tweeën.
En veel zien, daar heb ik alle vertrouwen in.

Een groot land en ons programma is omvangrijk, complex en zeer wisselend, Argentinie, 5 dgn Chili en een tipje Brazilie, heel misschien Paraguay. Van pinguïn tot toekan, van ijs tot regenwoud en van 0 tot meer dan 4500 meter. We zien uit naar een zeer leeg land met spectaculaire landschappen, hoogtes, zoutvlaktes. De snorkel blijft thuis want zee gaan we niet zien, je kunt niet alles hebben.

Vliegen – 1 dag Buenos Aires - vliegen - El Calafate (Patagonie 15 dgn) – 3 uur bus - El Chaltén -3 uur bus -El Calafate – 6 uur bus - Puerto Natales (Chili) - 4 dagen auto - Punta Arenas (Chili) - 11 uur bus - Ushuaia -vliegen (5, 5 uur binnen 1 land!) Salta - 6 dagen Puna 4x4+gids - 22 dagen zelf rijden huurauto - vliegen – 3 dgn Iguazu - vliegen – 1 dag Buenos Aires - vliegen naar huis.

Erg belangrijk is ook het feit dat ik vandaag mijn werkzaamheden bij VION beeindigd heb, mijn langste opdracht tot nu toe, bijna 3 jaren. Niet altijd gemakkelijk, wel met veel voldoening afgesloten, "er staat iets" (trots!). Heerlijk om een streep te zetten onder spanning en zorgen dat het werk toch altijd met zich mee brengt, een heerlijk gevoel nu. Het betekent wel dat ik er voor heb gekozen om geen werk te hebben als we terugkomen. Ik ga zien of er de komende 7 weken de nodige nieuwe contacten zullen ontstaan, de telefoon staat op "scherp", Skype tegoeden zijn geregeld, I'm ready. Ben benieuwd, ik ben er volstrekt relaxed onder, het is een keuze gweest. Ik ga er van uit dat ik na terugkeer dus nog tijd nodig heb om iets te zoeken.

We hopen dat alles goed verloopt, toch ook altijd weer spannend.
Bungee jumpen of andere gekke bokkesprongen?
Wie weet wat we tegenkomen!
Met Hans Sleegers deelde ik gisteren nog wat suggesties: ijsduiken, basejumpen, woestijnmarathoneren, zoutvlakteroeien, watervalglijden, pinguinjagen, afgrondschuiven, ravijnvliegen, condorhangen, ijsberghakken, gletsjergraven, ijsschotsspringen (dat laatste was zijn tip).

Weer een schat opgraven? Jammer Geert, dat je er nog niet was.
Nee, ik ga nu iemand van jullie uitdagen!! Wait and see.

We verheugen ons er nu al op om jullie op de hoogte te houden en ik kon bijna niet wachten om dit te schrijven.

Morgen om 20:55 uur vertrekken we.
Tot snel.

Doei

Wilhelmien en Jan

  • 19 Februari 2014 - 19:50

    Rob Van Den Brand:

    Spaans voor beginners:

    Dankjewel = Muchas gracias
    Rode wijn = Vino tinto
    Linksaf = A la izquierda
    Waar is hier het toilet? = Donde estan los baños?
    Goede reis = Buen viaje!!!!!!!!!

  • 19 Februari 2014 - 19:51

    Rob Van Den Brand:

    Oja, plaats af en toe een fotootje dit jaar, als dat kan...

  • 19 Februari 2014 - 20:09

    Annemarie En Hans:

    Wilhelmien en Jan,

    Geniet er van

    Goede reis!!

  • 19 Februari 2014 - 21:00

    The Prodigal Son:

    Ha ma en pa,

    Wat een toffe reis gaan jullie weer maken! Dadelijk zijn er echt geen landen meer over om te bezoeken.....;). Tot morgen!

    Groeten,

    Paul

  • 19 Februari 2014 - 21:42

    José:

    Wilhelmien en Jan,

    Een ontzettende leuke reis. Geniet van alles wat op jullie pad komt.
    En laat ons een beetje mee genieten.

    Have fun. José

  • 19 Februari 2014 - 22:06

    Mia En Kees:

    Heel cliché, maar wel gemeend: goede reis en veel plezier.
    We zien jullie op 19 april, toch?

  • 19 Februari 2014 - 22:27

    Marloes:

    Dat jullie maar weer veel mooie en nieuwe ervaringen rijker worden! Een hele goede reis en veel plezier daar! Groetjes Marloes

  • 20 Februari 2014 - 08:33

    Marloes:

    Hoi Jan en Wilhelmien,
    Ik wens jullie een heel fijne vakantie. Geniet er van. Zo te horen is er ontzettend veel te zien en te beleven.
    Ik zal jullie reisverslagen blijven lezen.
    Groetjes Marloes

  • 20 Februari 2014 - 15:01

    Ria En Henk:

    Wilhelmien en Jan,

    Wij wensen jullie een goeie reis en GENIET.

    Groeten Henk en Ria.

  • 20 Februari 2014 - 15:27

    Ad En Sjan:

    Jan en Wilhelmien,

    Een hele mooie goede en gezellige reis.

    Groetjes Ad en Sjan.

  • 21 Februari 2014 - 10:07

    Huub En Hennie:

    Wilhelmien en Jan,
    Buen viaje!
    Geniet ervan.
    Houdoe en tot over een tijd(je).
    Groetjes, Huub en Hennie

  • 22 Februari 2014 - 11:33

    Geert:

    Ik zal vast een goede schep kopen of moet ik als ik ter plekke ben een mini-graver huren?
    Groeten en veel plezier van jullie kleine neefje.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Sint-Oedenrode

Actief sinds 22 Sept. 2013
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 19393

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 12 April 2014

Jan en Wilhelmien in Argentinie

Landen bezocht: